Jak zwalczać stres

Czyli co zrobić, aby żyć bez stresu

Do tej pory inaczej radziłam sobie ze stresem, a co jak co, ale akurat stresu w moim życiu codziennym mam aż nadmiar. Zazwyczaj zajadałam go słodyczami (jak to zwykle w zwyczaju mają kobiety), sporadycznie wyciszałam się kilkoma kieliszkami wina.

Jak przekonywał mnie krakowski psychiatra, uniwersalnym lekiem na stres jest dla nas wsparcie społeczne. W trudnych momentach powinniśmy mieć kogoś, kto o nas zadba – nakarmi, wysłucha, przytuli i poda pomocną dłoń. Jak podkreślił, badania pokazują, że u ludzi, którzy mają to szczęście i mogą liczyć na wsparcie ze strony bliskiej osoby, poziom hormonów kojarzonych ze stresem jest zwykle niższy. Co ciekawe, jeszcze lepiej niż pomoc, którą możemy otrzymać od kogoś, pomaga nam okazywanie pomocy innym.

Jak powiedział mój psychiatra z krakowa, kontakt z innymi ludźmi oraz troska o nich bardzo efektywnie chroni nas przed przykrymi skutkami stresu. Ponieważ jest dla mnie wyrocznią w tych kwestiach, wierzę mu oraz planuję zrobić co tylko w mojej mocy, żeby dostosować się do jego wskazówek.

Chciałam choć na moment uwolnić się od swojego bagażu emocji i odwrócić swoją uwagę od problemów, z którymi zmagam się codziennie. Krakowski psychiatra uzmysłowił mi, że to nie rozwiązuje mojego problemu i nie poprawia na dłuższą metę mojego samopoczucia, więc jest bezcelowe. Jak stwierdził, przez takie działania pogłębiam tylko swój problem, w efekcie czego czułam się jeszcze bardziej zestresowana. Nie pomagają również ucieczki w fantazje, marzenia, bądź również w obwinianie samego siebie oraz złoszczenie się na siebie samą.

Dodatkowe materiały można znaleźć tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Psychiatria

Leave a Reply

