Interwencja kryzysowa w pomocy ofiarom przemocy psychicznej

psychoterapia kraków

Spotkałam się dzisiaj z koleżankami. Doszło do tego zupełnie niespodziewanie, można by rzec, iż w pełni spontanicznie. Z założenia miało być to dla mnie miłe, radosne oraz odstresowujące spotkanie, w rzeczywistości po raz kolejny zdałam sobie sprawę z tego jak niezwykle jest mi potrzebna psychoterapia Kraków. Zamiast bowiem śmiać się oraz żartować, praktycznie mimochodem oraz zupełnie nieświadomie zeszłam w rozmowie na tematy problemów, z jakimi borykam się w swoim związku.

Oddałabym naprawdę wszystko za to, abyśmy potrafili ze sobą dobrze i spokojnie żyć. Paraliżuje mnie myśl, że to, w czym tkwię jest tak naprawdę iluzją i kompletnym złudzeniem.

Opowiedziałam trochę na temat kłopotów w swoim związku z drugą połową i niełatwej relacji z partnerem. Dwie dziewczyny pracują w ośrodku pomocy społecznej (więcej na stronie: http://www.ops.pl/), szybko zatem podchwyciły temat. Praca z ofiarami przemocy psychicznej i fizycznej jest dla nich chlebem powszednim, szybko postawiły więc trafną diagnozę dotyczącą mojego stanu i tego, co dzieje się z moją rodziną. Słuchałam uważnie tego, co mówiły, nie mniej jednak cały czas dystansowałam się od tego. Zresztą, to podobno także typowe, że wypieram swój kłopot. Próbuję go wszelkimi sposobami zagłuszyć, wmawiając sobie, iż w rzeczywistości jest to tylko mój wymysł, a nie realny problem, z którym w końcu trzeba się zmierzyć.

Z niezrozumiałych mi przyczyn nie potrafię trzeźwo myśleć, trzymam się kurczowo swojego męża, mając złudną nadzieję, że się zmieni, iż zrozumie jak niezwykle mnie rani. Rozum podpowiada, iż będzie tylko gorzej, jednak nadzieja, jak to nadzieja – umiera ostatnia.

Ponieważ nie mam takich dochodów, by móc pozwolić sobie na podjęcie kosztownej psychoterapii prywatnej, skierowały mnie do ośrodka interwencji kryzysowej, znajdującego się niedaleko od mojego miejsca zamieszkania. Wspomniany ośrodek nastawiony jest na niesienie pomocy zwłaszcza ofiarom przemocy, więc bez wątpienia mogłabym uzyskać tam profesjonalne pomoc. Nie ukrywam jednak, iż znając siebie – zrobię co tylko w mojej mocy, żeby odwlec podjęcie takiej terapii.

Leave a Reply

