Zdrowie psychiczne a fizyczne

psychoterapia Kraków (więcej informacji tutaj: http://opoczynska-morasiewicz.pl/oferta/diagnostyka-i-terapia/) uświadomiła mi coś, co teoretycznie wiedziałam od dawna: stres powoduje globalną reakcję całego organizmu. Na skutek niego pocę się, czerwienię, moje serce bije szybciej, drżą mi nogi i dłonie. Gdy stres jest wyjątkowo silny, odczuwam coś na zasadzie silnego uścisku w żołądku, mam zawroty głowy oraz zaburzenia widzenia oraz słyszenia.

Mimo że mam świadomość tego, że stres jest niezbędnym dla nas źródłem mobilizacji, to jednak, gdy występuje on w nadmiarze, prowadzi do wyczerpania i poważnych chorób wegetatywnych.

gabinet psychologiczny Jest także źródłem kłopotliwych objawów. Badania pokazują jednoznacznie, iż przewlekły stres prowadzi do problemów z nadciśnieniem, wywołuje choroby nowotworowe bądź także schorzenia alergiczne.

Niezwykle często zdarza się, iż towarzyszy temu objawy, które mój psychiatra Kraków określił jako tunelowe widzenie, które jest ponoć jednym z procesów adaptacyjnych obserwowanych u zwierząt znajdujących się w obliczu realnego zagrożenia. Jak mi wyjaśnił, widzenie tunelowe (dodatkowe informacje pod tym adresem) pełni wówczas funkcję minimalizowania do minimum bodźców zakłócających, a tym samym umożliwia ucieczkę lub obronę przed napastnikiem.

Leave a comment